...Kontrolni
zadatak na času stručnog predmeta.
Tišina,
čuje se samo šum okretanja papira.
Odjednom,
neko viknu:
″Profesorka,
skroz sam se izgubio! Mogu li da dođem do Vas? ″
″Dođi.
Samo, hoćeš li moći sam ili da pošaljem nekog da te dovede? ″;
pita ga šaljivo.
...Čas
Organizacije građenja
Radi
se grafički rad iz oblasti mrežnog planiranja.
(Treba
crtati krugove, a skoro niko od učenika nema šestar)
Ipak
nekako se snalaze, vrte se novčići, niču krugovi na papiru.
Kad
je već razdelila sav metalni novac, profesorka začuje ponovo pitanje:
″Profesorka,
imate li 5 dinara?″
″Ljudi,
ne dajem ja džeparac danas″, odgovara
kroz smeh ona.
...Veliki
odmor je pri kraju.
U
školsko dvorište, pored grupe učenika, žurno ulazi profesorka.
Neko
je zapita:
″Mora
li baš danas da bude pismeni zadatak? Ima li neki drugi termin? ″
(Znaju
oni da je to najavljeno i da je bila priprema, ali, opet, što da ne probaju.)
″Ima″,
odgovara im profesorka, a oni u glas:
″Stvaaaaarno?
Kada?″
″U
avgustu!″
Proslava mature
Proslavu poslednjeg nastavnog dana za učenike završnog
razreda organizovala je većina srednjih škola. U nekima
su maturanti nosili majice određene boje (po odeljenjima),
sa natpisom po izboru. Učenici jednog razreda (iz ….škole)
imali su majice sa porukom:
ZVAĆE MAMA!
A na majici koju je (u istoj boji) nosila njihova razredna,
pisalo je:
MAMA NIJE ZVALA!
Čas....Statika
Učenik radi zadatak na tabli.
Primetivši da nekoliko učenika ne prati,
profesorka kreće ka njihovoj klupi i želeći da im skrene pažnju, kaže:
„Imam neki osećaj da ćemo se videti u avgustu“;
aludirajući na popravni ispit.
Na to će jedan od njih:
„Šta, i Vi, profesorka idete u Sutomore“?!
Primetivši da nekoliko učenika ne prati,
profesorka kreće ka njihovoj klupi i želeći da im skrene pažnju, kaže:
„Imam neki osećaj da ćemo se videti u avgustu“;
aludirajući na popravni ispit.
Na to će jedan od njih:
„Šta, i Vi, profesorka idete u Sutomore“?!
Čas: Praktična nastava
Obrađuju se tesarske veze. Učenici crtaju crtež.
Profesor ide od učenika do učenika i objašnjava vežbu.
Zastaje kod jednog i pita:
„A gde je naslov“?
„Naslov ću na kraju“.(?!)
Čas…
Ispravak kontrolnog zadatka.
Nekolicina učenika nije radila kontrolni. Navodno su baš tog dana bili bolesni. Znaju oni da profesor ima (opravdane) sumnje u te iznenadne jednodnevne „viroze“.
Pred kraj časa najhrabriji od njih pita profesora:
„A kada mi radimo zadatke za ocenu“?
„Čim ih rešim“, odgovara profesor.
Opšti smeh u razredu.
Svima je jasno da će zadaci biti „specijalni“.
Čas…
Čas vežbanja.
Profesor:
"Isti primer, isti zadatak, samo drugi primer"!(?)
Učenik izlazi pred tablu da odgovara i okreće se prema profesoru. Iz prvih redova neko povika:
''Okreni se prema sanatorijumu, da te svi vide ''!
(naravno da je mislio na auditorijum)
''Okreni se prema sanatorijumu, da te svi vide ''!
(naravno da je mislio na auditorijum)
Profesorka vrši pripremu za kontrolni koji sledi i
proziva učenika da pokuša na tabli samostalno da
uradi zadatak.
Međutim ništa se ne dešava, učenik ni reč da prozbori.
Posle nekoliko minuta tišine začuje se profesorkin glas:
''Dakle imam sliku, ali nemam ton.''
''Dakle imam sliku, ali nemam ton.''
Čas…
Profesorka radi zadatak na tabli. Želeći da učenicima bude potpuno jasna problematika, ona piše to što joj oni sami diktiraju.
I tako čuje se od nekolicine:
“ B(e) na treći puta h(a) kroz dvanaest više”…
U jednom trenutku neko kaže:
“A sad malo Vi sami radite, profesorka”!
Obrada novog gradiva. Profesorka govori, piše po tabli, objašnjava, ali, negde iz poslednjih klupa, čuje se žamor.
“Aman, ljudi, bez priče! Ne mogu da vičem, već me i grlo zabolelo”, utišava ona đake.
“E pa tako vam je to kad mnogo pričate”, kaže mudro učenik.
Čas...: Statika I otpornost materijala
Kontrolni, oblast težište.
Potegli smo neke veze (samo psssst...) da bi sa vama podelili ova "rešenja"
Kontrolni, oblast težište.
Potegli smo neke veze (samo psssst...) da bi sa vama podelili ova "rešenja"
Bilo je još inspirisanih:
Isti izvor prenosi reči profesora:
"Čim računski dokažu gde je težište ovih preslatkih crteža životinja, želje će biti ispunjene"!
Čas...
Profesorka objašnjava novo gradivo. Iz zadnjih klupa se čuje zvuk
štucanja, pa opet isto, a zatim smeh učenika.
„Mogu li da izađem?“ pita učenik.
„Naravno da možeš, ali pred tablu! Koji si ti ono broj u dnevniku“?
Zbunjeni učenik prilazi tabli, stane i zabrinuto gleda u profesorku
iščekujući pitanje.
A ona polako okreće listove prozivnika i pita:
„Jesi li prestao da štucaš? E, ako jesi, onda možeš da se vratiš na mesto“.
Naravno da je prestao.
(Samo što se malo smrz’o u međuvremenu.)
A kad nema lenjira može I stolica...
Čas (priprema za pismeni zadatak)…
Učenik: ” Šta se dobija kada se uradi jedan zadatak tačno”?
Profesor: “Pa dobiju se najlepše želje za sledeći pismeni“.
Čas (srpski jezik)…
Profesorka govori o proširivanju rečenica i daje primer:
“Evo, rečenica: Gledala sam izlazak Sunca, može da se formuliše
kao: gledala sam Sunce kako izlazi.
Da vidimo sad vas. Na primer: Video sam tuču navijača, biće kako”?
Učenica ćuti.
“Pa, hajde, polako”, kaže profesorka, “Videla sam izlazak Sunca,
je: videla sam Sunce kako izlazi, znači : videla sam tuču navijača,
biće: videla sam navijače”…
“A, da”, kaže učenica, “videla sam navijače kako izlaze”!
Čas.
(Nastava gramatike, vežbaju se vrste reči)
Učenik izlazi pred tablu i dobija rečenicu za analizu:
Pas je jurio veoma brzo za mačkom.
Profesorka pita učenika: "Šta je pas"?,
"Pa, životinja, profesorka"!!!!
Isti čas.
Drugi primer:
Išao sam na izlet s drugom.
Došavši nekako do predloga s(a),
učenik na pitanje profesorke šta je s kao vrsta reči,
odgovara: "Slovo"!
Čas (Primena računara)...
Svi crtaju u AutoCAD-u. Na monitorima se pojavljuju osnove
objekta. Vežba se šrafiranje.Odjednom se čuje povik:
„Aaaa, izlila mi se boja“!
Učenik iz susedne klupe:
„E nikad od tebe dobar moler“!
Kraj časa...
Razgovaraju profesorka (stručnog predmeta) i učenik.
Razgovaraju profesorka (stručnog predmeta) i učenik.
Učenik: „Jedan Vaš bivši učenik može to da mi pokaže,
družim se sa njim, a on je pao kod Vas na popravni“.
Profesorka: „Kako se zove“?
Učenik: „Marko“.
Profesorka: „ Ne sećam ga se baš najbolje“.
Učenik: „ Eee profesorka, tako ćete Vi i nas da zaboravite brzo“.
Profesorka: „Koliko sam ih oborila, ko će se svakog setiti
..............
Nedoumica:
Da li je bolje da Vas se profesori sećaju,
ili ne?!
Razredni čas...
Razredna: „ Petre, ti opet u petak nisi bio u školi“?!
Petar: „Vodio sam baku kod lekara“.
Razredna: „To mi već treći put kažeš, izvini, ali
to meni liči na neistinu“.
Petar: „Potpuno ste u pravu, i mi u kući mislimo
da je baka malo hipohondar“!
Profesor: -Ko se to stalno okreće?!
Učenik: -Zemlja!
Profesor: -Ko je to rekao?
Učenik: -Galileo Galilej
Preneli smo iz Blica, za Vas:
Kako đaci prepričavaju lektiru
Čiča Gorio:
Ćale penzos ima dve ćerke koje ga ne poštuju ni dva odsto
jer misle da je ljakse. On sve što ima šteka i daje njima,
a njima nikad dosta. Na kraju, kad nije imao odakle da im
nabavi pare, on pukne i rikne.
Proces:
Tipa uhvate drotovi bez razloga i maltretiraju ga kroz celu
knjigu i na kraju ga zeznu do koske.
Nečista krv:
njegovim ćaletom, što ga ubaci u bedak. Cela knjiga je s-(biiip)-s,
samo tako.
Romeo i Julija:
Romeo i Julija su Žabari iz Verone i oni se smuvaju. Međutim,
matorci su im veoma zeznuti i uopšte se ne gotive jer rade isti
biznis, ali su u različitim ekipama (kao Verona i Kjevo).
Strah im je da ih ne provale i da im ne ukinu kintu, pa se viđaju
tajno. I tako na 50 strana oni kao nešto kriju i jedno drugom
pričaju kako se vole. Na kraju, jednom prilikom upadnu u loš
trip i roknu se.
.................
Razredni čas (pravdanje izostanaka)
Čas (matematika)
Centar kruga UPISANOG u trougao nalazi se van trougla!
........
KRUG je ravna figura PRAVOG oblika!
Čas (statika)
kakoste
ReplyDelete